Skäms, Din sko!

Tema konsumtion, lågt hängande frukt #1

Om man man vill minska och ställa om sin konsumtion så kan man börja med en del ”lågt hängande frukter”. Det första jag tänker på är sonens skor som vi köpte på Din Sko och som gick sönder efter en dag. Visserligen var det inga problem att få pengarna tillbaka, men då var jag ju tvungen att åka en helt oplanerad och onödig resa till Farsta Centrum. Inte nog med skorna, vi hade redan bytt dem när de nyinköpta sulorna tog slut, efter ca 6 dagars användning! Och egentligen hade jag redan innan bestämt mig för att sluta handla på Din Sko efter att dotterns stövlar som vi köpte där i vintras tog slut efter bara 2 månader, så om maken hade rådfrågat mig hade jag avrått.

Kort sagt: av miljömässiga, ekonomiska och tidsmässiga skäl, handla inte på Din Sko, de suger! Det finns ju gränser för hur dåliga varor man kan sälja utan att skämmas, och skämmas borde de. Jag har mailat PLUS!

Din Sko-sulor efter 6 dagars användning

2 kommentarer

Filed under konsumtion, Mode

2 responses to “Skäms, Din sko!

  1. Å andra sidan får Din sko ganska bra omdöme hos Råd & rön: http://www.radron.se/granskningar/fran-ko-till-sko/

    • Det är ju jättebra att Din sko har en miljöpolicy, men det väder inte upp för dålig kvalitet. Men tack för tipset, ska läsa Råd & Röns granskning innan jag köper skor nästa gång.

Kommentera

