Roliga återvinningsexempel

När det gäller att ta vara på saker och inte köpa nytt i onödan är min pappa och mamma förebilder. Å andra sidan fick de lära sig av mig hur praktiskt det kan vara med blocket.se.

För det mesta är det ju enklast att återanvända en stol som en stol. Men här är några exempel på återvinning som är lite mer kreativa.

image

Längdskidstol – bekvämare än den ser ut!

 

image

Har du några gamla brädor? Bygg en ‘rondellhund’

 

image

Diskställ av ‘raster’ till en gammal lampa

image

Till sist en återvinningklassiker: trasmattan (Det gulliga barnet är min systerson)

2 kommentarer

Filed under övrigt

2 responses to “Roliga återvinningsexempel

  1. Fin inspiration! Pallen med skidorna var riktigt fräck. En sådan tror jag att jag ska ta och snickra ihop 🙂

Kommentera

