Ringar på vattnet

”Jag var påväg att slänga några övermogna avokado och då kom jag att tänka på dig, Lisa.” sa min kollega till mig. Jag blev nästan full i skratt, för tänk hur mycket vi människor påverkar varandra varje dag. Det man sagt finns där, någonstans i bakhuvudet, vid varje persons egna miljöbeslut. Även de som inte håller med och kanske till och med argumenterar emot påverkas. Så fortsätt stå för den du är, våga vara besvärlig och ställ krav samt tipsa (och tjata lagom mycket på) kollegor och vänner. Det lönar sig!
Och tillbaka till avokadon. Är de påväg att bli dåliga, mosa och frys in med lite citron eller lime och ta fram när du ska göra guacamole. Avokado har ett högt klimatmässigt pris så de är till för att avnjutas, inte slängas. (Se mer tips om mat i mina tidigare blogginlägg.)

1 kommentar

Filed under övrigt, mat, politik och diskussioner

One response to “Ringar på vattnet

Kommentera

