Tema vatten

Nu har vi kommit till tema vatten i ekopilotprojektet. Eva-Lotta Thunqvist, forskare på KTH som också har följt oss ekopiloter under året,  höll en mycket intressant  föreläsning och vattnets kretslopp och hur vi människor på olika sätt påverkar detta, läs mer här.

Som vanligt har vi ekopiloter fått en hemuppgift kopplat till temat. Denna gång är det att kolla djupt in i badrumsskåpet och dokumentera vad som finns där och sedan rensa ut alla onödiga produkter. Jag tänkte också ta en titt på ett annat skåp som finns högt upp under taket i köket för sådant som absolut inte får nås av barnfingrar, ett skräckkabinett av flaskor och sprayburkar som jag nästan aldrig använder eftersom jag misstänker att de är farliga för miljön men ändå inte förmått mig att slänga. Till vårt försvar kan sägas att en del av det fanns redan när vi flyttade in i huset och är inte inköpt av oss. Ta fram miljöskämskudden för jag tänkte visa öppet bildbevis på hur det ser ut..

Lämna en kommentar

Filed under konsumtion, Skönhet, vatten

Kommentera

