Hinkvis med inspiration

Ibland blir det mycket negativt när man skriver om miljöfrågor. Nya upprörande rapporter om miljöförstöring, orättvisor, djurplågeri och farliga ämnen som upphittas i bröstmjölk kommer hela tiden. Men min önskan med den här bloggen är att uppmuntra och inspirera istället för att komma med pekpinnar.

Själv blev jag väldig inspirerad av fredagens bostadsbilaga i Dagens Nyheter. Dels en artikel om ett projekt med texil och möbelföretag i Västra Götalandsregionen för att återanvända textilspill till nya och spännande möbler, läs mer i artikeln om Studio Re:Design (kräver DN log-in)

I samma tidning finner jag också en intervju med Ylva Gutke, min gamla kollega från Ericsson där vi båda jobbade med projektledning, som nu sadlat om och driver tapetserarverkstaden Min Egen i Eknäs centrum i Nacka. Ylva är en sprudlande personlighet som lyste upp tillvaron för oss andra på jobbet och hon satt ibland med en stickning på mötena. I sitt hem har hon skapat det mesta själv av ärvt och återvunnet, läs och inspireras av bilderna från artikeln om Ylva eller titta in på hemsidan Min Egen.

Lämna en kommentar

Filed under Inredning

Kommentera

