Gårdagens föredrag

Från Torsdagar i Trollbäcken

Jag håller föredrag i Trollbäcken

Igår höll jag ett föredrag om min tid som ekopilot för en grupp i Trollbäcken,  Tyresö. EU-parlamentarikern Åsa Westlund (S) var där för att prata om tillsatser i mat och det jobb som EU-parlamentet gör. T.ex. satte de stopp för förekomsten av köttklister i EU och nu håller de på att ta fram tuffare lagstiftning mot hormonstörande ämnen. Ni kan läsa mer om hennes arbete i Åsa Westlunds blogg. Och sedan var det min tur att berätta om mina erfarenheter som ekopilot,  främst med fokus på mat eftersom det var kvällens tema. Alla verkade väldigt nyfikna och intresserade. Det är verkligen kul att få vara ute och berätta om det de förändringar vi har gjort för att leva mer miljövänligt och få folk att känna att ”kan hon så kan jag”.

Här är mitt föredrag i Powerpoint: Mitt år som ekopilot

Lämna en kommentar

Filed under mat

Kommentera

