Inferno – boktips!

Jag har just läst ut Dan Browns senaste bok ”Inferno”. Jag kan verkligen rekommendera den, inte bara för den spännande intrigen och historie-lektionen, utan återigen ställer han en intressant fråga i fokus. I den här boken handlar det om överbefolkning och miljöförstöring. Är jorden överbefolkad? Eller är problemet bara vårt sätt att leva? Jag skulle gärna lära mig mer om det här.

Jag tänkte mycket på det här när jag läste Lars Bergs bok ”Gryning över Kalahari” om de första människorna och mänsklighetens utveckling fram till vår tid. Det är också en bok jag verkligen vill rekommendera. Berg har ju en mycket positiv syn på människan.

Skön läsning!

Lämna en kommentar

Filed under fritid, i media, politik och diskussioner

Kommentera

