Bloggåret 2013 och tankar om 2014

glassbomb nyår 2013

Glassbomben som satte igång brandlarmet på nyårsafton 2013

Lisas miljöblogg årsrapport från WordPress.com.

Japp, det blev en hel del bloggande 2013, men det finns mycket kvar att skriva om. Under 2014 vill jag skriva mer om grönt företagande, fortsätta skriva om miljödebatt och politik, mer om Ekoguiden. Jag har planer på att tipsa om böcker – jag har ett litet ”miljöbibliotek” här hemma. Men mest vill jag nog fortsätta på min inslagna väg med tankar och reflektioner om att leva mer miljövänligt: hur man kan konsumera smartare (och mindre..), laga smartare mat, smartare semester mm. Jag vill också ha mer interaktion med Dig kära läsare! Jag vill peppa och bli peppad av dig! Miljöåret 2013 har varit tufft, men jag försöker se ljust på framtiden! Naiv eller desperat? Döm själv.

Vad som ger mig miljöhopp inför 2014:

  1. Miljömedvetna småbarnsföräldrar, de vill inte utsätta sina barn för besprutad mat och gifter i kläder och leksaker. De här barnen får miljötänket med modermjölken – bokstavligt talat, de får antagligen i sig mindre gifter!
  2. Hållbara och miljömedvetna företag, småföretagare som kämpar eller större företag som byter spår. Framtiden tillhör er! Eller OSS kanske jag ska säga 🙂
  3. Engagerade organisationer, personer och politiker som vill sätta miljön överst på agendan!

Till sista vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt År 2014! Jag hoppas att det blir ett toppenår!

Lämna en kommentar

Filed under Om bloggen

Kommentera

