Bloggtorka, påsk och Rio2

Den här bloggen har varit mitt andningshål och min egen lilla roliga och inspirerande hobby. Men den senaste tiden har jag haft en sådan bloggtorka. Det är inte så att jag saknar ämnen att skriva om tvärtom, jag har hur mycket som helst. Så nu ska korken bara ut och flödet och glädjen igång med en rumpkick!

Vi börjar med påskens härligt soliga dagar. Vi har haft en lat hemmapåsk, maken har jobbat på bokslut. Tre av oss i familjen har fyllt år, men vi hade inget stort firande. Det väntar vi lite med. Utan vi barnen har hängt med kompisar och jag i trädgården. Maken fick två coola t-shirtar från tshirtstore Fairtrade-märkta i organisk bomull. (sen vet jag inte hur miljövänligt trycket är, ftalat-fritt i alla fall)

På fredagen var jag och ungarna var på bio och såg Rio 2. Regnskogen är hotad av illegal skogsavverkning och filmens huvudperson, den blå aran Blue, är hotad av en illa tilltufsad, väldigt rolig och ond kakadua (som mot alla odds överlevde smällen i första Rio-filmen). Kanske är det för att jag själv har papegojor hemma som jag blev så betagen, men den fick mig att längta till Sydamerikas djungel och alla underbara vackra fåglar. Fast mest var det kanske musiken, här kommer ett smakprov:

 

Missa inte heller den illa tilltufsade kakaduans version av ”I will survive”:

7 kommentarer

Filed under övrigt, Om bloggen

7 responses to “Bloggtorka, påsk och Rio2

  1. Mette Kjörstad

    Heja Lisa med familj! kommunhushälsningar
    /mette

  2. Ja jag är ju nära den där djungel men inte längtar jag dit. Malariatabletter och otäcka djur är det jag tänker på. haha. Pessimisten som talar.

    • Jo jag rekommenderar djungeln. Jag reste till en eco lodge drivet av indianer som hade studenter som guider. Vad jag minns åt jag inga malaria-tabletter, de sa att det inte fanns malaria där. Däremot hade jag tagit en spruta mot gula febern, men det kanske inte behövs längre. Det var så häftigt med växt och djurlivet, särskilt att gå upp tidigt på morgonen och se på när papegojorna samlades vid en lerslänt för att äta lera. (Annars var det så svårt att se dem även om man hörde dem hela tiden). Men ja, alla slags insekter och kryp och en turist hittade en orm i toaletten, ha ha!

Kommentera

