#Oskuldsannons – motbjudande marknadsföring eller brutal PR-kupp?

oskuldsannons

Ett taxibolag satte in den här annonsen i Norrköpings tidning.

Är innebörden att de har så fula (eller icke-lesbiska) taxiförare att inga tjejer vill ligga med dem? Då tycker jag att det inte är så schysst mot personalen, men kanske inget att bli jätteupprörd över.

Men jag antar att de syftar på våldtäktsrisken. Det har ju varit några incidenter med taxibolag. Om en tjej blir våldtagen för att hon åker taxi så är väl inte det stora problemet är att hon har förlorat sin oskuld, utan att hon har blivit skadad fysiskt och psykiskt, kanske för livet. Så jävla sjukt och fel perspektiv att snacka om oskuld i det fallet!

Vacklar mellan att erbjuda mina tjänster till taxiföretaget för att ersätta den marknadsförare som rimligtvis borde ha fått sparken nu eller att gratulera till en fruktansvärt brutal PR-kupp som har spridit taxibolagets namn som en löpeld över sociala media. Min konspiratoriska sida lutar åt det senare, därför vägrar jag skriva ut namnet på företaget.

Motbjudande är min sammanfattning!

 

1 kommentar

Filed under politik och diskussioner

One response to “#Oskuldsannons – motbjudande marknadsföring eller brutal PR-kupp?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s