Krönika: Att ställa om

Här är är ett tips på en bra metod till dig som vill ställa om till en mer miljövänlig livsstil!

LIVåLEVA

För några år sedan tog jag ett aktivt beslut att börja ställa om till en mer miljövänlig livsstil. Att handla på loppis och att till största delen äta vegetariskt var något jag gjort länge men nu ville jag ta ännu ett steg. Att i ett enda steg ställa om är dock inte helt enkelt. Det kändes som ett dyrt och faktiskt lite överväldigande projekt. Ett första steg på vägen var att byta ut kaffe, mjölk, potatis, bananer och kakao. Kött är något som övriga familjen äter ibland och det var något som vi redan tidigare valt att köpa ekologiskt. Idag är det en självklarhet att köpa dessa saker ekologiskt och skulle de inte finnas då väljer jag helt enkelt att avstå. Sent på våren är det svårt att hitta ekologisk potatis och det har således varit något som jag har fått avstå.

Frågan som uppstod med tiden var hur jag…

View original post 275 fler ord

Lämna en kommentar

Filed under övrigt

Kommentera

