“Ideellt engagemang är bra för individen, företaget och hela samhället” | Marknadsföreningen i Stockholm

I torsdags förra veckan var jag på ett lunchmöte med Marknadsföreningen i Stockholm som gästades av Anna Snell från Volontärbyrån. Hon berättade hur företag kan vinna på att engagera medarbetarna ideellt i allt ifrån att räkna hackspettar åt Naturskyddsföreningen, läxhjälp för Röda korset eller i marknadsföringshjälp till de ideella organisationerna.

Anna-Snell-Volontärbyrån-lunchföredrag-MiS

Anna Snell, Volontärbyrån

Läs mer här: “Ideellt engagemang är bra för individen, företaget och hela samhället” | Marknadsföreningen i Stockholm.

2 kommentarer

Filed under marknadsföring

2 responses to ““Ideellt engagemang är bra för individen, företaget och hela samhället” | Marknadsföreningen i Stockholm

  1. Själv har jag nyligen börjat vara volontär på Stockholms Stadsmission efter att ha hittat uppdraget via volontärbyrån.
    Har fått lära mig mycket via deras utbildning om verksamheten m.m. – rekommenderas (oavsett organisation).

  2. Kul att höra, Palle! Även föreningen Medveten konsumtion som jag är engagerad i använder Volontärbyrån, men jag hittade dit på annat sätt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s