Snökaos och hur man undviker matsvinn

Så här såg det ut hos oss idag.


Jag och vovven gav oss iväg tidigt i morse. Efter halva vägen till Tyresö centrum fastnade bussen i en snödriva, så sen fick vi gå. När vi kom fram till Frasses dagmatte, min älskade svärmor och svärfar så ville jag mycket hellre stanna där och dricka te och mysa istället för att utsätta mig för mer strapatser. 

När jag kom hem var det dags att skotta ….. hela vägen bort till komosttunnan, lite snö ska inte hindra oss att kompostera!

Jag blev helt svettig och jackan åkte av – dagens träning!


Till sist, vad ska man göra med paprikor som börjar se vissna och rynkiga ut? Dela och in i ugnen med lite olivolja. Sen av med det sotade ”skinnet” och ät!

2 kommentarer

Filed under övrigt

2 responses to “Snökaos och hur man undviker matsvinn

  1. Min hund är helt galen i snö så hon livar verkligen upp, speciellt på dystra dagar som igår 🙂 Jag har f.ö. träningsvärk efter rejäl snöskottning igår!

Kommentera

